Gyeongju i Busan (1)

Doncs després de bastants dies de no actualitzar, ara que tenim temps d'espera a l'aeroport de Busan anem a escriure una mica.

El darrer dia per Gyeongju va ser de visita "rural" total a les afores de la ciutat. Vam agafar el bus núm.11 i en 30 minuts érem al temple de Bulguksa. aquest temple és un dels més grans importants del budisme a Corea i patrimoni de la humanitat, destruit en successives invasions japoneses però encara amb les escales o ponts originals del 750 i amb dues pagodes de pedra catalogades com tresor nacional de corea.

A l'arribar estava ple de grups de nens que feien la visita del cole, com no uns quants "hellos", etc.. ja ens hem acostumat. Vam agafar la visita guiada en anglès, i resulta que erem els únics. Per tant, el guia per nosaltres sols, es deia "BYC"(les sigles del seu nom en coreà, ell es refereia a si mateix així).

Nosaltres amb el BYC tocant l'esquena del porc, diu que porta bona sort i si ens toca la loto li hem de donar un 20% al guia.

La visita molt interessant i el guia molt simpàtic i content de poder practicar anglès amb algú, ens va estar explicant tota la filosofia budista amb les zones del temple i també fent d'interprete amb els nens. Unes quantes preguntes filosòfiques per aquí, unes estàtues per allà i a l'acabar la visita va el tio i ens dona la seva targeta i unes quantes més per si els nostres friends o coleagues venien a Gyeongju i volien un guia.

Després vam agafar el bus 12 llançadera capa la gruta Seokguram, on hi ha una gran estàtua de Buda que mira en direcció al mar dins la cova artificial del S.VIII. Un carretera de muntanya que millor no recordar, entre l'estil de conducció coreana i els revolts semblava el rallye amb bus...

Farolillos a l'entrada, todo un espectaculo de luz y color..

Un cop vista la zona i quan ja ens haviem fet  a la idea del rallye de nou, anem a la parada de bus i veiem  que el següent bus no sortia fins més d'una hora!.. total, que a esperar toca. Ens vam comprar unes castanyes per passar el rato i omplir l'estomac.

Menjant castanyes amb un grup de coreans i un monjo budista de fondo..

Al final vam aconseguir tornar de nou a Bulguksa i dinar Bibimbap a un chiringuito. Una de les curiositats que hem anat veient i que en aquesta zona encara vam veure més és que aquí els hi agrada posar les coses a secar al sol (peix, calamars, arròs...). I quina zona que sigui àmplia, plana i espaiosa hi ha? exacte, el pàrking dels cotxes!:

Secant arròs al parking, Corea pot ser en algunes zones moderna però segueix sent Àsia.

I després de passar la tarde pel centre de la ciutat i visitar la tomba del general Yusin (crec que es deia). , a l'endemà en ruta de nou. ara cap a Busan. Primer, però, esmorzar al Paris Baguette, el nostre lloc preferit (i sort, perquè si haguéssim d'esmorzar coreà de bon matí...):

Per situar-nos, la ruta cap a Busan:

Ver 03 - Gyeongju - Busan en un mapa más grande

Anònim ha dit...

Ostres, això si q es estar dins de la cultura coreana i la resta és tonteriaaa!