Adeu Corea!

I ja som de nou a l'aeroport de Seul Incheon, acomiadant-nos de Corea...

Dies intensos en un país del "lejano oriente", comunicant-nos moltes vegades per signes i coneixent una cultura i costums diferents.

Ahir vam fer el darrer recorregut per Seul,  al matí vam anar a la zona del parc olímpic del 88. Ho vam trobar fins i tot més ben conservat i aprofitat que la mateixa zona a Barcelona. aquí s'ha convertit en un parc ple de moviment d'escoles, gent passejant i fent esport. La zona està molt ben conservada i animada, fins i tot quan vam arribar va començar un espectacle musical amb les fonts del llac.

Després van anar a fer una mica de visita cultural (per si no n'haviem fet prou durant aquests dies..), en un dels llocs encara pendents i que ens ha agradat més: el Santuari Jongmyo, un santuari on els reis coreans honoraven (i encara honoren els descendents, encara que actualment sigui una república) als seus antecessors.

La visita amb guia anglès va ser del tot profitosa (com a mínim a aquesta guia se l'hi entenia tot bastant bé)

La visita era tancada, només pots entrar amb guia. Per la qual cosa teníem tot el recinte per nosaltres sols, amb una pau i tranquil·litat no trobada en cap altra zona de Seul ni de Corea (sempre amb excursions de nens o iaios coreans).

A la sortida del santuari, en tota la zona vam veure un espectacle molt extrany: tota la plaça estava plena de iaios (però iaios, iaios por doquier) asseguts, jugant a una espècie de dames, cridant (alguns se'ls hi anava l'olla...). feia una mica de por:

I després, ja a l'hora de dinar, vam passejar per la zona de joieries una mica ochenteras, amb molt brillo y luces però amb aparadors de l'any de la picor. Vam tornar a veure el que ja havíem observat en altres llocs i tendes: quan és l'hora de dinar, en comptes de marxar a un lloc a menjar, es fan portar el menjar (hi ha unes dones que porten el menjar amb la safata dalt al cap...) i mengen de peu o sentats al terra dins de la tenda al mateix mostrador! el tema dels horaris de les botigues i dels treballadors encara no l'hem comprès (molts treballadors, algunes botigues tanquen aviat, altres obren tard, unes estan tot el dia...?)

I per acabar el dia, vam passar pel parc on es va declarar la independència coreana a principis del SXX:

I per finalitzar, un passeig pels mercats de Namdaemun i Myeongdong. Una bogeria de tendes, gents i tot l'habitual als mercadillos coreans. Per sopar vam entrar en un garito (ja no ens fa por res!! :) ) on vam menjar arròs fregit amb pollastre marinat (fregit a la mateixa taula, como no..). Puc afirmar amb rotunditat que és el plat més picant que he tastat en la vida!!

I ara ja ultimant les hores a corea, a l'aeroport. Un aeroport enorme, potser el millor que hem estat. Tot molt ben indicat, moltes zones de repòs, compres, menjar, fins i tot hem trobat una banda musical en directo para amenizar la velada:

I res més, aquestes són les darreres paraules des de  Corea.. fins al pròxim destí!

Jordi ha dit...

Bon viatge de tornada gent, have a nic flight!