Iceland Nord (1)

Dijous al quedar-nos sense posibilitat de visitar el volcà Askja, vam tenir tot el dia per visitar la zona del llac Myvatn (o llac de les mosques). El dia abans vam entendre perquè es diu llac de les mosques: mils de mosques et rodegen, entren al cotxe, a les cases, es moren als vidres.. i la gent d'allí ja està acostumada, les treuren amb aspiradors portatils i ala, a continuar! fins i tot la gent es compra uns barrets mosquiteres (semblant al que porten els apicultors però més lleuger)  Nosaltres ens ho haviem de pensar 2 vegades per sortir a fora i córrer fins al cotxe!!

El dijous vam tenir més sort, amb el fred i vent les mosques simplement van desaparèixer. vam començar el dia a la zona volcànica del volcà Krafla, el llac Viti (infern) i la zona fumejant de Leirhnjúkur. Fa uns 25 anys de la darrera erupció, camines per llengües de lava refredada i la zona encara està "calenta", literalment. Tot i que ens vam trobar la zona tancada, com que veiem que la gent es colava, doncs cap a dintre naltros també!! després al sortir, vam sentir que un guardia fotia crits a uns turistes que entraven, ops..

Les roques estaven calentetes
De tornada, s'ha de passar per la neu, per això estava tancat...

Després, vorejant les diferents zones del llac: la cova Grjótagja on hi ha aigua calenta, el con volcànic Hverfell , el jardinet de Höfdi i la zona de Dimmuborgir, on viuen els 13 "pares noel" (a Islandia no en tenen un, sinó 13!!):

amb 2 dels papas noel, en tenen una col·lecció
Arc volcànic

I per acabar el dia, tal com l'haviem començat, a Godafoss (cascada dels deus)

Godafoss, pose total

Divendres, de nou en ruta cap a la segona ciutat del país; Akureyri. Una ciutat-poble (18.000 hab.) molt pintoresc i bonic, amb multitud d'artistes:

Catedral de formigó

Vam continuar destí cap a La Guesthouse Hunavelir (que és una escola a l'hivern i un hostal a l'estiu) on vam dormir. Abans d'arribar, parada per dinar a Hólar:

Si poses terra i gespa, t'estalvies les teules..

Un cop arribats a Hunavelir, visita als camps dels voltants, on hi havia cavalls islandesos:

I la ruta dels 2 dies:

Ver 08-Myvatn-Blonduos en un mapa más grande

Anònim ha dit...

Una mica de calor de les pedres per seguir el viatge i a veure els pares noels... i ja heu demanat coses als pares noels? jeje